“Prvý dojem na druhýkrát neurobíte”

“Prvý dojem na Druhýkrát neurobíte”

Rozhodli pre predať nehnuteľnosť ?  Nehnuteľnosť je tovar ako každý íný a ak ju chcete predať, treba sa od nej odpútať. Určite každý predávajúci chce predať svoju nehnuteľnosť dobre a zároveň rýchlo. A akokoľvek dobre znie kombinácia týchto dvoch slov, buďte si vedomý, že rýchly a zároveň dobrý predaj nehnuteľnosti, nie je vždy len o šťastí. Na to, aby šlo všetko ako má, je často potreba nehnuteľnosť na predaj pripraviť, aby boli pocity záujemcov na obhliadkach z kategórie “wau” a pri rozhodovaní zaradili Vašu nehnuteľnosť na vrchol rebríčka.
Pomôžte záujemcom pri vytváraní predstavy, "tu chcem žiť” Pokiaľ má príprava na predaj fungovať ako má, minimalizujte množstvo rodinných, resp. osobných dekorácií, je ľahšie si na stenách predstaviť zámenu neosobných hoci vkusných reprodukcií z “IKEA” za vlastné spomienky záujemcu, ako meniť “vyháňať” duchov predávajúcich.

Nehnuteľnosť každopádne upracte a vyčistite

  • Za svojho života v nehnuteľnosti si z nej väčšina z nás vytvára skládku, často nepotrebných vecí. Moja mamina mi v časoch, keď som takmer 10 rokov veľa cestoval a izbu som mal na občasné prespatie a ako logistickú základňu, radila, čo nepotrebuješ dva, tri roky, nepotrebuješ vôbec” …
    • Ak Vám je ľúto vyhodiť, darujte za odvoz, internet ponúka dostatok “odbytových kanálov”
  • ​Dôkladne vyčistite a upracte kúpeľňu, kuchyňu, balkón, ako aj všetky miestnosti v nehnuteľnosti / drapérie a závesy sú pre 90% klientov len lapačom prachu, či alergénom.
    • Poriadok si zaslúžia aj kuchynské zásuvky, botník i šatníky
  • Opravte drobné funkčné poškodenia, / je síce pravdou, že 90% kupcov si nehnuteľnosť po kúpe viec, či menej zrekonštruuje, každopádne však dbajte na tom, aby im pri prvej obhliadke neostali v ruke dvierka, či páka z batérie.
  • Ak v nehnuteľnosti naďalej žijete, pred každou obhliadkou “ju preleštite” /povysávajte / a vyvetrajte
  • Ak v nehnuteľnosti nežijete, prídite pol hodinu pred obhliadkou, trochu upracte, dopustite  vodu do sifónov a vyvetrajte
  • Menej je väčšinou viac – teda nehnuteľnosť lepšie pôsobí “poloprázdna ako preplnená” 
    • poloprázdna bude vždy pôsobiť vzdušnejším a väčším dojmom. / Izby majú slúžiť na bývanie, nie ako skladisko.
  • Ak niečo nechcete predať spolu s nehnuteľnosťou, alebo darovať ako bonus pri vyjednávaní kúpnej ceny, radšej to odneste včas. / napríklad pamiatka po predkoch na ktorej Vám veľmi záleží, by sa záujemcovi mohla zapáčiť tak, že by tým podmienil kúpu nehnuteľnosti. 
  • Drobné opravy, diery v stenách, rozbitá dlážka, vŕzgajúce dvere, búchajúce dvierka, tečúce WC, či kvapkajúce batérie, sú maličkosť, ktorá Vás nebolí, ale 100% funkcionalita môže klienta zvlášť pri “štartovacích bytoch” potešiť.
  • Pri predaji sú strávitelnejšie maľby stien neutrálnym odtieňom farby.
  • Predaju pomôžete aj vyzametaním chodníkov a spoločných priestorov, na pozemkoch ich vykosením a súčasne uprataním.

Na uprataní si dajte obzvlášť záležať 

  • prachovku isto znesie nielen nábytok, ale aj lampy, garniže, závesové tyče, či iné detaily.
  • taktiež prešľapané, či roztrhané koberce radšej zlikvidujte
  • kúpelňa hoci zánovná je tiež krajšia bez vodného kameňa a naleštená
  • spolu s uprataním a vyčistením, nezabudnite vyvetrať
  • umytíe okien rozhodne nemôže uškodiť
  • premaľovať bránku, plot, či okenice, alebo upraviť živý plot, alebo nasadiť pár kvetín ? ... 
    • tiež nemôže nikdy uškodiť

“Prvý dojem na Druhý krát neurobíte” Nezabudnite, že Záujemcu, ktorý hľadá nehnuteľnosť, k tej Vašej nič nepúta, takže aj keď práve nemáte “službu” pri upratovaní schodiska, či spoločných priestorov, dajte si záležať, aby boli aspoň počas obhliadok upratané a “prívetivé”

Slovenčina